Outsourcing BHP

Outsourcing BHP czyli Pulsar BHP W przypadku wystąpienia wypadku podczas pracy konieczne jest sporządzenie tak zwanej dokumentacji powypadkowej. Obowiązkiem pracodawcy jest przygotowanie takiego dokumentacji w przeciągu 14 dni od zgł

Dodane: 26-02-2020 00:14
Outsourcing BHP

Pulsar BHP


Dochodzenie powypadkowe

Wypadki oraz różne nieprzewidziane sytuacje są częścią życia każdego człowieka i czasem nie sposób przewidzieć oraz zapobiec nieszczęściu, czy to w domu, czy w pracy. W przypadku wystąpienia wypadku podczas pracy konieczne jest sporządzenie tak zwanej dokumentacji powypadkowej. Obowiązkiem pracodawcy jest przygotowanie takiego dokumentacji w przeciągu 14 dni od zgłoszenia wypadku. Jednak sporządzenie dokumentacji powypadkowej można zlecić zewnętrznej firmie, zajmującej się sprawami bezpieczeństwa i higieny pracy. W ramach takiej usługi jest także przeprowadzane śledztwo w sprawie zaistniałego wypadku wraz z profesjonalnym sporządzeniem potrzebnej dokumentacji powypadkowej. Firmy te zajmują się również sporządzaniem dokumentacji w sytuacji wystąpienia wypadku w drodze do pracy lub z pracy. Ponadto informują pracodawcę o kolejnych etapach w postępowaniu powypadkowym oraz obowiązkami pracodawcy. Usługa oferowana przez firmy BHP zapewnia profesjonalne podejście w kwestii postępowania powypadkowego.


Usługa oceny ryzyka zawodowego

Pulsar BHP

Kodeks pracy zwiera wiele przepisów, z których wynikają, między innymi, obowiązki pracodawcy wobec pracowników. Jednym z takich obowiązków jest przeprowadzenie oceny ryzyka zawodowego. Jak powszechnie wiadomo, każdy rodzaj działalności zawodowej wiąże się z innym zakresem prac, różnym środowiskiem wykonywanych czynności, a w związku z tym ryzyko wykonywanej pracy może być albo większe, albo mniejsze. Ocenę takiego ryzyka zawodowego mogą przeprowadzać firmy zajmujące się szeroką działalnością dotyczącą BHP. Wykonana przez profesjonalistów ocena ryzyka zawodowego jest rzetelna oraz skrupulatnie sporządzona. Przebieg przeprowadzenia takiej oceny wymaga dokładnej analizy miejsca pracy ze współpracą z pracodawcą i współpracownikami. Pozwala to na rzetelne ocenienie zagrożeń mogących płynąć z wykonywania pracy na określonym stanowisku. Jak można łatwo się domyślić, zagrożenia oraz występujące ryzyko zawodowe mogą się drastycznie różnić w zależności od wykonywanej pracy. Z reguły na mniejsze ryzyko narażeni są pracownicy biurowi, niż osoby na stanowiskach robotniczych.


Zamiana w przepisach dotyczących BHP

We współczesnym świecie nikogo nie dziwi prężny rozwój gospodarki i ekonomii, a co za tym idzie pojawia coraz więcej nowych branż i miejsc pracy, a istniejące już branże muszą dostosować się do zmieniającego się rynku. W związku ze zmieniającymi się warunkami pracy oczywistym następstwem jest konieczność modyfikowania i zmiany niektórych przepisów dotyczących BHP. Zasady zachowania bezpieczeństwa i higieny pracy są regulowane prawnie przez odpowiednie instytucje państwowe. Zmiany prawne w zakresie BHP są następstwem zmieniających się warunków istniejących już na rynku branży oraz pojawiania się nowych gałęzi w gospodarce. Większość tych zmian jest jednak jedynie modyfikacją istniejących już przepisów w celu ich dopasowania do nowego środowiska pracy. Warto być na bieżąco z wszelkimi zmianami w obrębie przepisów BHP, zwłaszcza jeśli jest się pracodawcą. Firmy zajmujące się zawodowo szkoleniami z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy orientują się w najnowszych przepisach i dostosowują do nich swoje usługi.


Czym są instrukcje bezpieczeństwa pożarowego

Instrukcja bezpieczeństwa pożarowego jest jednym z elementów dotyczących ochrony przeciwpożarowej. Odpowiednio opracowana instrukcja jest ważna w miejscach pracy oraz w budynkach użyteczności publicznej, ponieważ zwiększa poziom bezpieczeństwa przeciwpożarowego. Czym jednak dokładnie jest taka instrukcja? Instrukcja bezpieczeństwa pożarowego to nic innego, jak wskazanie użytkownikom obiektu urządzeń przeciwpożarowych oraz gaśnic, a także możliwych dróg ewakuacyjnych w przypadku nieoczekiwanego zagrożenia i konieczności jak najszybszego opuszczenia budynku. Opracowanie takiej instrukcji przeciwpożarowej można zlecić odpowiedniej firmie, zajmującej się również bezpieczeństwem i higieną pracy oraz ochroną przeciwpożarową. Zlecenie opracowania instrukcji specjalistom z zakresu PPOŻ z pewnością jest dobrym rozwiązaniem, jeśli chodzi o zwiększenie bezpieczeństwa w miejscu pracy. W przypadku konieczności przeprowadzenia działań ratowniczo-gaśniczych, dzięki właściwie sporządzonej instrukcji bezpieczeństwa pożarowego, straż pożarna jest w stanie szybciej i skuteczniej interweniować.


Odzież ochronna w pracy

Zapewnienie odpowiednich warunków pracy jest jednym z ważniejszych obowiązków pracodawcy wobec pracowników. Przepisy bezpieczeństwa i higieny pracy określają odpowiednie normy, które pracodawca musi spełnić wobec pracowników. Jednym ze świadczeń, zawartych w przepisach BHP, jest zapewnienie odpowiednich środków ochronnych dla pracowników w postaci odzieży i obuwia, jeśli w danej pracy osoba jest narażona na kontakt ze szkodliwymi środkami i czynnikami środowiska pracy. Także w przypadku ryzyka zniszczenia lub zabrudzenia odzieży własnej pracowników, pracodawca ma obowiązek zapewnić odpowiedni ubiór i obuwie do wykonywanej pracy, w postaci tak zwanej odzieży i obuwia roboczego. Wszystkie środki ochrony zapewniane pracownikom są własnością zakładu pracy, czyli pracodawcy, na nim to więc spoczywa obowiązek ich czyszczenia i utrzymywania ich higieny zgodnie z przepisami sanitarnymi. Świadczenia, wynikające z przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy, dotyczące zapewnienia odpowiednich środków ochrony i odzieży roboczej, są obowiązkiem pracodawcy.



© 2019 http://bezpieczenstwo-i-higiena-pracy.gmb.szczecin.pl/